martes, 7 de junio de 2011

La Granadella

FICHA DE LA RUTA
Data: 29 de maig de 2011.
Distancia recorreguda: 11,35 Km.
Duracio de la ruta:  4h.
Altitut Maxima: 230 m. (Segons medicio del visor 3D Terr@sit)

Ruta Circular: Si.
Dificultat: Moderada.
Descripcio curta: Partim des de la Plaja de La Granadella, muntem al Castell, despres a la Cingla Blanca, travessem el Barranc de Martorell i per Terrenys Blancs, tornem pel Barranc de la Granadella al punt de partida. Està basat en el PRV-354 acurtat en 2km.

Documentacio:

Detalls de la Ruta en Wikiloc

Hui les sendes nos conduixen a Xabia, concretament a la Cala de La Granadella. Es tracta de la ruta PR-CV 354 en la variant de Gurugu.

Unes amigues es van enterar que el grup de senderisme de La Vila "Sendes i Muntanyes" organisava esta ruta i vam pensar que sería una bona manera d'acabar la temporada fent una ruta prop de la plaja i, si es presenta l'ocasio, pegar-nos el primer banyet en la plaja de la temporada. Aixina que nos vam apuntar a la ruta.

Trenta-quatre persones vam quedar per a realisar esta ruta. Molt be organisada, tant per a quedar, per a anar en els coches fins al punt de partida i en la mateixa ruta. Tambe el que vullguera podia quedar-se a dinar en un restaurant de La Granadella. Aixina que les meues felicitacions al grup Sendes i Muntanyes i concretament a Gaspar com a organisador responsable.

Deixem els coches en el parking de la Cala de la Granadella i la ruta comença des d'este punt. Nos desviem a l'esquerra i comencem a muntar per una pista per enmig del chalets en direccio al Castell de La Granadella. Una vegada hem agarrat altura, passem per senda buscant l'escarpat. Clar, les vistes de la cala van sent espectaculars. Estem en el Cap de la Nau, en la punteta est de la Peninsula Iberica. N'hi han varios miradors que podem traure fotos espectaculars.

Continuem bordejant el mont i tenim que passar per un lloc a on tenim que ajudar-nos d'una cadena per a poder muntar una roca i despres, anant molt enlerta, ajudar-nos d'una cadena per a poder passar. Seguidament nos trobem les ruines del Castell situat en el Morro del Castell, chicoteta fortificacio construida en el segle XVIII ocupada per una guardicio de tres homens i dos canons.

Despres de la visita al castell, continuem la ruta muntant a la Cingla Blanca. Es una bona pujada des d'a on es poden contemplar els espectaculars escarpats de la Punta de Moraira. Finalment arribem a un mirador des d'a on ya es pot vore l'urbanisacio "Cumbre del Sol". Aci parem per a descansar i pegar un mosset. Crida l'atencio en tot el trayecte la cantitat de marietes. No se si era per la meua camiseta verta, si pel gorro blanc, pero totes venien a mi.

A partir d'este punt comença una pista que nos conduix poc a poc a l'urbanisacio Cumbres del Sol. Justament, abans d'arribar, agarrem una senda que travessa el Barranc de Martorell i a partir d'este moment comencem la tornada cap a la plaja. Travessem el barranc per enmig de les herbes, d'ahi les recomanacions de que duguerem pantalons llarcs ya que podriem acabar la ruta en moltes "firmes" en la pell de les cames. Una llarga pista nos conduix cap al Barranc Horchelles i despres muntem a una zona denominada Terrenys Blancs.

Continuant per la pista finalment nos conduix a baixar al Barranc de La Granadella. Per les pedres de lo que sería un riu nos conduix una atra vegada per enmig de les plantes. Passem per baix de la carretera per uns tunels. Anem en este moment paralelament a la carretera. Tornem a passar per un atre tunel per baix de la carretera i finalment anem a parar auns chalets que nos indiquen que la plaja està ya ben a prop. Arribem al punt de partida a bon hora per a descansar i dinar tranquilament.

Totes les Fotos de la Ruta

Ha segut una ruta molt bonica. Torne a reiterar les meues felicitacions per triar esta ruta per a este dia. Al final no nos hem banyat en la plaja, primer perque el dia no acompanya, s'ha nuvolat, i hui, com en la majoria de plages alacantines, l'aigua està plena de moques i de les grans. Aixina i tot no ha estat mal per a acabar la temporada de senderisme.