miércoles, 6 de julio de 2011

Per la costa nort de La Vila

FICHA DE LA RUTA
Data: 19 de juny de 2011.
Distancia recorreguda: 11,24 Km.
Duracio de la ruta:  3h. 13m.
Altitut Maxima: 146 m. (Segons medicio del visor 3D Terr@sit)

Ruta Circular:  No.
Dificultat: Facil.
Descripcio curta: Baixem en la parada del Tram en Hiper Finestrat, es a dir, en el Centre Comercial La Marina. D'aci nos anem a la Cala de La Vila i muntem a la Torre de l'Aguilo i des d'aci anem bordejant la costa fins arribar a La Vila.

Documentacio:
    Ruta planificada seguint el Google Earth i despres de sentir a varies persones dir que n'hi ha una senda marcada.

Detalls de la Ruta en Wikiloc

De cara a l'estiu el senderisme es fa mes dur ya que la calor apreta i pot pegar-nos una ensolacio de por. De totes formes les ganes de menejar les cames seguixen estant ahi i esta classe de rutes vora mar son bones ya que en qualsevol moment deixes de caminar i pots pegar-te un banyet en qualsevol de les cales o plages que anem visitant.

He sentit a varies persones que n'hi ha una senda marcada que va des de la Cala de La Vila (o Finestrat) a La Vila. Efectivament, des de la Torre de l'Aguilo n'hi ha una ruta marcada que passa pels punts per a on anem a passar hui marcada en un dibuixet paregut a una ostra i que acaba (crec) en el port de La Vila. Pense tambe que en el seu dia n'hi havien panells informatius sobre els punts d'interes. De qualsevol manera i encara que vaig a passar pels mateixos punts, no vaig a seguir estrictament esta ruta ya que lo que pretenc es passar lo mes a prop de la mar possible.

En esta ocasio he agarrat el Tram i he parat en la parada marcada com "Hiper Finestrat". En la mateixa parada podem contemplar Serra Cortina i darrere, assomant-se, el Puig Campana. Enfilem direccio a la costa i ya es pot distinguir com la Torre de l'Aguilo governa dalt de la montanyeta. Deixem el Centre Comercial La Marina, el Carrefour i per un carrer entrem en l'impresionant urbanisacio de la Cala de La Vila, plena d'edificis super-alts. Contrastant en la massificacio urbanistica nos trobem una montanyeta plena de pins i en una verdor espectacular. A principis d'any l'Ajuntament de La Vila ha arreglar l'acces a la Torre de l'Aguilo, dotant a la zona de miradors i llocs en taules per a vindre a berenar (pero sense cap d'hombreta senyors). Be, muntant per la zona senyalisada nos trobem a la dreta una casa abandonada que nomes se li veu el sostre. M'atraque i es tracta d'una antiga Casa de Caraviners, a on diu el cartell que la van ocupar des de mijants del segle XIX fins a mitat del segle XX i que servia per a evitar el contrabando.

Una vegada visitada la Casa de Caraviners continuem la marcheta muntant fins dalt del tot de la montanyeta a la que presidix la Torre de l'Aguilo, torre defensiva de base quadrada construida en el segle XVI (restaurada fa un parell d'anys) i que va formar part del sistema de vigilancia costera contra la pirateria. En la restauracio han construit una escala metalica que, per a mi, destroça la restauracio. Yo no entenc de restauracions i demes, pero suponc que aço es faria en l'intencio de poder entrar per a visitar la torre, pero de que val si sempre està tancada. ¿Es precis aço?. Des d'este punt es pot contemplar la massificacio urbanistica de La Cala, Benidorm, Serra Gelada, Serra Cortina, Puig Campana, La Vila i al fondo Alacant. Pero sobre tot, l'inmensitat de la mar.

Una vegada em omplit l'ull de bellea comencem a baixar els 145 vora mar fins a la preciosa caleta del Raco del Conill. Es tracta d'una plageta preciosa que utilicen majoritariament els gays per a pendre el sol i banyar-se. Tambe n'hi ha un chiringuito en el que per lo vist es fan unes festes espectaculars. No visite la plaja, simplement passe de llarc, vaig per la carretera i una vegada pujada una costera prou pronunciada i esfaltada deixem l'asfalt i em desvie a l'esquerra buscant una atra vegada la voreta de la mar.

Sempre buscant la voreta de la mar i ya en direccio a la plaja del Torres, passem per uns acantilats preciosos. La nota ademes la dona un veler encorat que li dona mes bellea si cal. N'hi ha un cami facil de seguir i sempre vora a la mar arribem a la plaja del Torres.

La plaja del Torres deu el seu nom a que aci desemboca el riu del mateix nom. Yo nomes he vist este riu una vegada i ya fa un mogollo de temps en aigua. Sempre l'he vist sec. Es una plaja de pedretes molt comoda per al bany i per a pendre unes copetes en el chiringuito. Està urbanisat en la perspectiva de que quan passe la crisis començar a construir. En l'urbanisacio van construir un passeig molt bonico, pero, com fan les coses com les fan, este passeig fa ya dos o tres anys que el van fer i el van deixar tancat per a que la gent no passara ¿pot ser mes absurda esta situacio?, i ara està abandonat de tal forma que ni la gent ho ha pogut disfrutar, i està deteriorant-se a marches forçades.

Per a colmo de tot aço aci es troba la Torre de Sant Josep, torre funeraria romana de l'any 74 d.C. aci abandonada. En l'urbanisacio s'havia arreglat un tipo de fonteta que quedarà molt guapet pero està deteriorant-se dia a dia. Per cert, este monument es el que millor es mante de les seues caracteristiques. Ahi està perdut, en conte d'arreglar-li un entorn per a que la gent el disfrute i que els vilers estiguen orgullosos de tindre algo com aço.

Deixem el monument romà i anem fins al final del passeig a on desemboca el Riu Torres i muntem unes escales que conecten la plaja del Torres en les torres de vivendes, pero abans fare una paradeta en lo que sempre m'ha cridat l'atencio i es la fita de pedres dalt de la montanyeta darrere del chalet del Torres. Faig unes fotos i continue la marcha deixant els els edificis seguint sempre vora mar. Aci ya es veu la Plaja dels Estudiants. Continue recte i, passant per darrere d'una casa estan les escales que baixen al final del passeig de la Plaja dels Estudiants.

Passe per tot el passeig passant per la Plaja Varader i ixc buscant el Port de La Vila i m'incorpore pel Passeig de la Plaja de La Vila passant pel Varader a on arreglen les embarcacions. Passem pel Club Nautic i finalment tenim la Plaja del Centre de La Vila. Per a on passem per la zona coneguda com la Basseta de l'oli, Els Escuts i acabem la ruta a l'altura de la baixada de l'Avinguda Varader a on pare per a pegar-me un bon bany.

Totes les Fotos de la Ruta

Esta ruta m'agradat moltissim. De fet he repetit i la vaig fer dos dumenges seguits. De fet n'hi han llocs preciosos per a peixcar en canya o simplement per a passar un dia tranquilet torrant-te damunt de les roques.