martes, 3 de mayo de 2011

Circular del Carrascal (Serra Aitana)

FICHA DE LA RUTA
Data: 24 d'abril de 2011.
Distancia recorreguda: 15,11 Km.
Duracio de la ruta: 5h. 02m. (en molta tranquilitat)
Altitut Maxima: 1.050 m. (Segons la Diputacio d'Alacant)
Ruta Circular: Si.
Dificultat: Moderada.
Descripcio curta: Començarem pel Cami del Contador des de la Font del Pi, passarem pel Pas del Contador, nos desviarem cap al Pas del Golero, passarem pel Salt i tornarem al punt de partida.

Documentacio:
Detalls de la Ruta en Wikiloc

Per ad este dia m'apetia fer una ruta facileta i la zona del Barranc de la Font de l'Arc era una zona que s'acostava al meu gust. Com sempre que vaig a fer una ruta la prepare mirant els mapes i mirant webs d'uns atres senderistes i, encara que no es per la Font de l'Arc vaig triar esta ruta que està molt be explicada en la web de Cases Noves.

La ruta consistix en començar des de la zona de la Font del Pi (que yo no la vaig vore), muntar pel Cami del Contador (PR-9), passar pel Pas del Contador, desviar-me per una senda que du al Tossal del Retor que baixa per La Sirventa, passa pel Pas del Golero, enllaça en el PR-15 que du al Salt i per ultim tornem al punt de partida. Com es pot comprovar la ruta es exactament igual que la que explica en la web i en el video.

Com sempre lo complicat es arribar al lloc de partida. Ho busque en Google maps i seguint la carretera de La Nucia a Benimantell arriba un desviament a l'esquerra que du a la Font del Pi. Quan s'acaba l'asfalt aparque el coche i començare a caminar. Des d'este punt n'hi ha una vista espectacular tant de la Vall com del Castell de Guadalest. Tambe veig als nuvols amenaçants que estan amagats darrere d'Aitana apunt de passar. De fet esta semana Santa ha estat provent.

A les 8:39 del mati comence a caminar pel Cami que du al Pas del Contador. Es tracta d'una pista ampla en continua pujada. Des del Pas del Contador es pot vore tot el Barranc de l'Arc i Sella al fondo. Es una estampa preciosa. Tambe es pot vore el Coll del Tossal del Retor per a on mes tart baixarem al Pas del Golero.

Als pocs metros n'hi ha una senda a l'esquerra marcada per uns montonets de pedres que es la que tenim que agarrar. Aço fa que nos desviem del Barranc de l'Arc i anem caminant per una senda pegada a la vessant del Carrascal que va a parar a una pista que passa per un parell de casetes i que acaba a on comença una senda que munta al Tossal del Retor. En este punt tenim a un costat el Tossal, a l'atre costat el Carrascal, darrere el cami que duem fet i al fondo el Pas del Contador i davant tenim la Foya de La Sirventa per la qual anirem baixant per una senda molt bona de caminar.

Casi baix de la Foya, n'hi han unes casetes a la dreta i nos trobem una senyal a un cami que du a una tenda d'art anomenada La Sirventa. Pocs metros mes cap avant em trobe un encreuament de camins que van a Finestrat, a Sella i a Benimantell. Tenim que seguir cap a Finestrat. Als pocs metros d'este punt nos trobem el Pas del Golero. La veritat es que he quedat impresionat en este punt ya que des d'aci dalt n'hi ha una vista espectacular i privilegiada tant del Puig Campana (cober de nuvols hui) i dels Castellets. Torne a repetir que he quedat prou impresionat. Pero ademes es que des d'aci n'hi ha una baixada espectacular entre dos penyes que va a parar a la zona marcada com a Mas del Golero. Es baixa en zig-zag.

A mijant baixada n'hi ha un desviament que l'agarre i va a parar a una caseta que està en construccio. Passe per dins de la Propietat privada, passe per les ruines d'una casa i finalment va a parar a una pista que munta cap a l'esquerra (es el cami que tinc que agarrar). Pero al mirar a la dreta veig el començament del cami que està tancat per una barrera per a que no passen els coches. Per ahi passa el cami de Finestrat a Sella (PR-12). Justament en este encreuament n'hi ha un panell indicador que marca les direccions a Sella i a Finestrat, pero falta una senyal que està trencada (o arrancada) que no marca la direccio cap a Polop passant pel Salt (que es la direccio que tenim que agarrar en este cas). Yo aci m'equivoque i vaig cap a Finestrat, despres tinc que pegar la volta i tornar per aci.

Equivocacions a banda, esta pista va muntant entre el Carrascal i el Sanchet. En esta zona n'hi han dos comunitats de Budistes, per lo que tenim que tindre prou respecte al passar per aci. De totes formes han tengut un bon gust al triar esta zona per a instalar-se ya que es precios. Dalt del tot (una vegada passada la Comunitat Budista) n'hi ha un Mas de pedra molt bonico i seguidament una pista chicoteta per a helicopters. Justament en esta pista tenim que desviar-nos a la dreta i despres a l'esquerra per a agarrar una senda que transcurrix per la vessant oest del Sanchet i es el cami del Salt.

Pel cami del Salt nos trobem les ruines d'una atra casa i al arribar al final d'esta senda tenim unes vistes espectaculars de la Vall de Guadalest, tambe es veu Callosa i Serra Bernia. Comencem a baixar i en seguida ya es pot sentir el soroll que fa el "salt" de l'aigua al caure (d'ahi el nom del Salt), com ha plogut estos dies (i hui) tinc la sort de trobar aigua en el Salt. A partir d'este moment anirem bordejant per la cara nordest del Carrascal que constituix un jardi inmens i en combinacions de colors predominant el vert i el groc. Tambe impresiona la paret que pareix que vagen a caure't damunt.

Des d'una miqueta mes cap a vant del Salt es veu una tuberia de goma que va a acompanyar-nos durant tota la senda, que, com he dit abans, va bordejant el Carrascal i tenim en tot moment el barranc del Salt que es un balco en tot moment en vistes a la Vall de Guadalest. La senda no te perdua, n'hi han una o dos sendes que es desvien pero nosatros sempre seguim cap a l'esquerra bordejant la montanya. Es maravillos passar per dins de la vegetacio com de la jungla es tractara.

Finalment arribem a un encreuament de camins. Podem tirar cap avant (per a on va la tuberia que nos acompanyava), a la dreta o a l'esquerra que munta cap amunt. Nosatros esta vegada nos despedim de la tuberia i girem cap a l'esquerra. Es tracta d'una senda de casi un kilometro en continua pujada que va a eixir al Cami del Contador i que al haver plogut hui està plena de fang. Quan arribem al Cami, doblarem a la dreta i en 1,2 km. trobarem el fi de la ruta circular.
Totes les Fotos de la Ruta

En la duracio de la ruta he ficat que la vaig fer en 5 hores. Clar, si no m'haguera equivocat tantes vegades. La veritat siga dita, vaig tardar 6 h. i 40 m. ya que em vaig equivocar nomes quatre vegades i una d'elles casi arribe a Finestrat. La ruta la tenía prou preparada i duya una chulleta per a recordar-me pero aixina i tot em vaig enganyar. Pero el moment pijor va ser despres de baixar el Pas del Galero que vas a parar al cami que passa per la Comunitat Budista ya que el cami estava tallat per una barrera i la senyal que indicava el cami cap al Salt el van llevar. Clar l'instint em conduia cap a Finestrat pero vaig arribar a un lloc en Sacarest a on n'hi havia un poste indicador en totes les senyals i marcava la direccio cap a Polop per el Salt. Quan vaig tornar al cami tallat per la barrera vaig comprovar que en el poste estaven els claus de la senyal que algu havia arrancat. Aixina es el senderisme i aixina soc d'ingenu i ignorant.