sábado, 30 de abril de 2011

Ruta dels Castellets



FICHA DE LA RUTA
Data: 17 d'abril de 2011.
Distancia recorreguda: 10,81 Km.
Duracio de la ruta: 3h. 50m.
Altitut Maxima: +/-750 m. (Segons l'Intitut Geografic Nacional Espanyol)

Ruta Circular: Si.
Dificultat: Facil.
Descripcio curta: Muntarem per la Casa del Mege al Portell de Lopez, anirem per l'ombrage dels Castellets, pujarem al coll de Sacarest i tornarem al punt de partida.

Documentacio:

Detalls de la Ruta en Wikiloc



Els Castellets es una serra al costat del Puig Campana que crida l'atencio per la seua forma tan particular. Es tracta d'una succecio de pics formant algo paregut a una corona. Des del Ponoig inclus pareix que siga el crater d'un volca. Servix de frontera entre els municipis de Finestrat, Sella, Orcheta i Benimantell.

En un principi em va agradar l'idea que plantejava en la seua web "Casiaventurilla". En Wikiloc vaig trobar la mateixa ruta pero realisada per Picozorrubio. En les dos webs comenten el problema de les finques tancades, aixina que un dia vaig anar a investigar. Tambe en el Google Earth no deixa observar-ho en claretat. Al anar, vaig comprovar que el cami estava tallat per valles, delimitant la zona privada. Tambe vaig preguntar a un home extranger que viu per la zona i em va dir que n'hi havien uns atres camins marcats, pero yo no els vaig vore. Finalment, observant els mapes ortofoto de la GVA (que ahi si que es veu en claretat) veig que el cami comença justament darrere d'una caseta en el sostre roig. Aixina que n'hi ha que anar camp a traves i bordejant la serra per a arribar justament ad eixe punt. Com a nota curiosa al respecte dir que en l'entrada del cami de la Casa del Mege està indicada com a Partida Realet 73, pero vaig comprovar que n'hi han dos numeros 73 en diferents llocs. Tambe la numeracio de la Partida Realet es una miqueta particular ya que al costat del numero 73 estava el 38, no seguixen una numeracio correlativa.

Tambe he variat el punt de partida ya que en les dos webs citades venen a dir que la tornada n'hi ha molt asfalt, aixina que yo vaig a distribuir l'asfalt entre el principi i el final. En les dos webs nomes començar la ruta ya comencen a pujar, yo fare un parell de kilometros abans de pujar. Podeu vore aci com arribar a on he deixat el coche. D'esta forma lo que pretenc es tambe calafar una miqueta abans de pujar.

Aixina que a les 8:25 comence a caminar en direccio a la Casa del Mege. A les 8:50 arribe a l'entrada del cami i torne a comprobar que a causa del vallat no es pot entrar de cap de manera i accedir directament al cami que munta al Portell de Lopez. Aixina que continue per la carretereta cap abaix (direccio cap a la mar) i despres d'unes curves i de tots els vallats em desvie cap a la dreta mont a través per a intentar bordejar la serra en l'intencio d'arribar justament a la part de darrere de la caseta de sostre roig. Passe per varis bancals llaurats i finalment a les 09:35 arribe al lloc correcte. He perdut 45 minuts pero ara estic desvanit d'haver trobat el cami per a muntar. En qualsevol moment m'esperava que ixquera algu i que em quidrara l'atencio, pero yo se que no estic fent res roïn.

Ara ya mes tranquil, comence a pujar. Les vistes son impresionants de tota la Partida Realet, la serra d'Orcheta, el Tossal dels Nius, el Ponoig i el Sanchet, pero sobre tot l'inmens Puig Campana. Lo bonico del cas es que l'ombra del Puig Campana cubrix tota la partida i descansa sobre els castellets, es una estampa molt curiosa.


Justament abans d'arribar al Portell de Lopez observe que n'hi ha un niu de falcons que ixen de tant en tant a pegar-se una volteta. A les 10:13 arribe al Portell de Lopez a on faig unes fotos, grave en video i pegue una ultima mirada perque a partir d'ara tot va a canviar ya que passe a l'atra part de la Serra Els Castellets a on qui predomina ara es la Serra d'Aitana. El cami discurrix per l'ombrage dels Castellets, un bosc prou espes decorat de floretes molt boniques que em criden molt l'atencio. Estes frases demostren els meus coneiximents en botanica.



La senda es molt bona de caminar i facil de seguir, seguint l'intuicio vas agarrant els desviaments correctes. No obstant m'equivoque en un desviament ya que no pensava que tindria que muntar mes, pensava que Sacarest estava mes baixet. Aixina que agarre un desviament que puja per la montanya i finalment va a parar al coll de Sacarest que es justament a on acaben els ultims pics dels Castellets. Ad este punt arribe a les 11:34.

A partir d'ara es, en excepcio de la part central, una pista esfaltada que baixa i va a parar justament al punt d'inici, a diferencia de les dos webs citades al principi que baixen per uns atres llocs. Baixant em trobe un parell de valents ciclistes pujant. N'hi ha que tindre'ls ben posats per a muntar aci en bicicleta. Finalment a les 12:13 arribe al coche i done per acabada la caminata de hui, desvanit per que al final tot ha anat molt be.

Totes les Fotos de la Ruta


A vegades, i este es el cas, la propietat privada i el senderisme te que chocar. La propietat privada es un dret fonamental i n'hi ha que respectar ad aquell que vullga tancar o delimitar la seua propietat per a preservar la seua intimitat, a mi personalment no em pareix mal, lo que no em pareix be es que es tanque una propietat privada i que no s'abilite una atra alternativa per a arribar a les sendes, clar este es un tema dels que governen i est es un atre cantar. Ya se que ningu fara cas, pero ahi queda esta reflexio. 

Senderiste

No hay comentarios:

Publicar un comentario