lunes, 18 de abril de 2011

Des de Finestrat al Cim del Ponoig i tornar

FICHA DE LA RUTA
Data: 27 de febrer de 2011.
Distancia recorreguda: 13,90 Km.
Duracio de la ruta: 5h. (tranquilament)
Altitut Maxima: 1.181 m. (Segons la Diputacio d'Alacant)
Ruta Circular: No, pero torne al lloc de partida per la mateixa senda.
Dificultat: Moderada.
Descripcio curta: Des de Finestrat (una miqueta mes amunt de la Font del Moli) passant pel Refugi "Jose Mª Vera", el Coll del Pouet, Coll del Llamp i Cim del Ponoig.

Documentacio:

Detalls de la Ruta en Wikiloc



Hui ha segut pensat i fet. No tenía res planificat i he decidit muntar al Cim del Ponoig. Com tampoc m'he preparat la ruta simplement lo que he fet ha segut anar a Finestrat, deixar el coche en el mateix lloc que quan vam muntar al Puig Campana (aci podeu vore com arribar des de La Vila Joyosa), anar fins al Coll del Pouet i des d'ahi en conte de muntar al Puig Campana em desviare al Ponoig.

Hui està nuvolat i vinc acompanyat pel meu gosset. Fa mes fret del que yo pensava pero suponc que quan comence a caminar entrare en calor i se me passarà. A les 8:53 comence a caminar per la senda d'asfalt, uns metros mes cap a vant em desvie a la dreta per una senda de terra i ahi justament n'hi ha un cartell indicador i seguixc direccio a Polop.

La ruta es la mateixa que la del Puig Campana (aci podeu vore la ruta que vaig fer) pero esta vegada em trobe varies sorpreses que no estaven l'atre dia. Per a començar, em trobe dos trocs dels arbres cremats en mig del cami, u d'ells el puc bordejar pero l'atre el tinc que passar per damunt d'ell.
A les 10 en punt arribe al Refugi, pero esta vegada n'hi ha roba extesa fora, segur que n'hi ha algu dins i te pinta de que siga una parella. Continue la marcha i a les 10:15 arribe al Coll del Pouet. Alli descanse un ratet i em trobe en un grupet de tres persones que munten des del Mas de la Monja. En eixe moment pense que si em trobe be, despres baixare a vore eixe Mas que ya fa temps que tinc ganes d'anar.

Despres de descansar una miqueta mamprenc el cami que munta al Ponoig. La senda es bona i a mijant cami n'hi ha un pal indicador trencat i tirat en terra i no se per a on continuar, decidixc continuar i n'hi ha un lloc molt bonico que n'hi ha que passar per enmig de dos roques.


Un esforç mes i quan son les 10:40 ya he arribat, sense saber-ho, al Coll del Llamp. I dic sense saber-ho perque n'hi ha un moment de dubte perque perc la senda. Baixe una miqueta i em trobe el panell indicador de creu de camins. Em desvie en la direccio indicada i torne a trobar les marques, pero comença a ploure i es gira prou vent.

Mentres camine pense en quina pena de dia, perque al estar nuvolat, povent i en l'aire que s'ha girat no deixa apreciar les vistes que n'hi han. A la meua dreta està impresionant el Puig Campana, a la meua esquerra el Sanchet que tambe impresiona lo bonico que està, per darrere estan els Castellets que pareixen el crater d'un volca en la seua forma circular i davant meua busque el cim del Ponoig.

¡Quina barbaritat!, ¡com plou i quin vent que fa!. Ademes ara tinc mes fret que abans. Espere que l'aventura de hui no em coste un constipat. Em trobe a un grup de cinc senderistes acompanyats d'un gos que tornen del Cim. La veritat es que vaig en lerta per a no esvarar-me ya que el precipici el tinc al costat.

Per fi, a les 11:15 arribe al Cim del Ponoig. L'ultim tram es una miqueta dificultosa la pujada pero aci estem el meu gosset i yo. Es una llastima perque està plovent, fa un vent molt fort i un fret que talla els llavis. Tenía pensat almorçar aci pero degut al mal orage, trac unes fotos per al recort i em torne cap a baix. Mentres baixe al Coll del Llamp pense per a on tornare si per a on he vingut o li pegue la volta al Puig Campana. Quan arribe al Coll del Pouet ho decidire.

A les 11:51 arribe al Coll del Llamp i sense parar continue i a les 12:18 arribe al Coll del Pouet. Pare, descanse una miqueta, em menge el bocata i finalment decidixc que em torne per a on he vingut ya que estic banyat i note que el vent està pegant molt per la part de l'oest i per la part de l'est del Puig Campana no pegarà tant, aixina que dit i fet.

Una ultima anecdota en el trayecte de tornada es que una vegada passat el Refugi i baix del barranc veig menejar-se una cabra montesa, quina llastima no haver tingut a ma la camara de fotos. Finalment arribe al coche a les 13:53, justament 5 hores despres d'haver començat.


Totes les Fotos de la Ruta


Senderiste

No hay comentarios:

Publicar un comentario