martes, 12 de abril de 2011

Serra Gelada - Des de l'Albir fins a Benidorm

FICHA DE LA RUTA
Data: 23 de giner de 2011.
Distancia recorreguda: 11,95 Km.
Duracio de la ruta: 4h. 20m.
Altitut Maxima: 435 m. (Segons l'Institut Geografic Nacional Espanyol)
Ruta Circular: No.
Dificultat: Moderada.
Descripcio curta: Ruta a Serra Gelada que consistix en començar des de l'entrada del Parc Natural de Serra Gelada en l'Albir, pujar a les antenes, recorrer tota la serra fins arribar a la Creu del Raco de l'Oix i baixar fins a l'Avenguda del Mediterraneu.

Documentacio:
Detalls de la Ruta en Wikiloc

Despres de vore varies rutes senderistes en la Marina Baixa, finalment vaig dedicir que la de Serra Gelada podria ser l'ideal per a un senderiste com yo que comença en este mon. Efectivament, per a iniciar-se, vos puc assegurar que no n'hi ha una atra millor.

Deixe el coche al solar que n'hi ha justament al costat de l'entrada al Parc Natural de Serra Gelada en l'Albir. Aci podeu vore com arribar des de Benidorm.

A les 8:40 comence la ruta. Nomes entrar està el panell indicador del Parc Natural de Serra Gelada. Uns passos mes cap avant n'hi ha un lloc en taules i bancs per a dinar o berenar. Justament quan s'acaba esta zona recreativa, a la dreta, n'hi han unes escales que munten cap a la Serra, iniciant aixina la primera part de la ruta que tracta de muntar fins a les antenes a on n'hi ha un Punt Geodessic que marca la part mes alta de la Serra (435 m. d'altitut).

La senda es facil de seguir ya que està molt be indicada. La pujada es continua i, a vegades, prou pronunciada pero sense cap dificultat. Conforme vas agarrant altura vas divisant tot l'Albir, l'Alfaç, La Nucia, Polop, la Badia d'Altea i inclus Callosa d'En Sarria i a l'atra banda Benidorm i La Vila. Per supost que les vistes son inmillorables de les serres del voltant Aitana, Puig Campana, Serra Cortina, Serra Bernia o el Penyo d'Ifach.

A mijant pujada la senda et conduix dins del bosc espes de pins. La veritat es que es molt bonica esta pujada i se me ve al cap el contrast tan gran que n'hi ha entre este parage i l'inmensitat dels edificis que estan justament al voltant de la serra en eixa megainfraestructura hotelera i inmobiliaria de l'Albir i, com no, de Benidorm. La veritat es que mai m'haguera imaginat que puguera existir un lloc tan bonico enmig de tot este formigo.

A les 9:35 arribe a les antenes despres de 55 minuts de pujada. He seguit la senda marcada pero al final m'he equivocat i he anat a parar a la part nort (la que dona a la Badia d'Altea) de les antenes quan la senda marcada du a la part sur (la que dona a Benidorm). Pero estic content d'haver-me equivocat perque des d'aci n'hi han unes vistes espectaculars del Far de l'Albir (aci baix), el Penyo d'Ifach, Serra Bernia, la Badia d'Altea, el Ponoig, Puig Campana, Serra Cortina, Aitana, totes les poblacions del voltant, la Torre de l'Aguilo (en La Vila), la Plaja de Sant Joan i Alacant. Inclus hui es pot vore Tabarca. La veritat es que es una maravilla.

Una vegada inmortalisat el moment en fotos vaig bordejant les antenes per a passar a l'atra banda i continuar la ruta. Tinc que ficar-me entre la xara i, finalment n'hi han unes escales que munten al cami justament al costat de les antenes. Torne a comprobar la bellea del voltant i continue la ruta.

Seguixc la pista esfaltada durant uns centenars de metros. Passes al costat d'una bassa, per un camp llaurat i uns quans metros mes cap avant, perfectament indicat, nos desviem a l'esquerra. La senda torna a estar perfectament marcada. Esta part de la ruta es un puja i abaixa constant. No em canse de repetir que les vistes son impresionants. Ara es veu l'Illa Mijana que està mes o manco enmig de la serra, tambe es pot divisar l'Alt del Governador que es el segon punt mes alt de la Serra, pero lo que mes impresiona es el precipici i l'inmensitat de la mar.

Pujant i baixant sense cap dificultat, nos plantem justament abans de l'Alt del Governador a on està el troç mes dificultos de baixada que, per seguretat, ho faig sentat. Despres ve la pujada impresionant a est alt que no es dificil pero si una miqueta dura. Arribe a les 11:02 i dalt del tot pare per a vore lo llunt que estan les antenes i tot el cami recorregut. L'Illa Mijana ya es veu per la part sur pero encara no es divisa el final.

Continúa el puja i baixa i quan son les 11:43 em disponc a realisar una ultima pujada considerable i una miqueta mes dificultosa que les anteriors. A les 12:04 em trobe justament dalt de lo que es Aqualand i des d'aci ya es veu la Creu del Raco de l'Oix i l'impresionant edifici "Torre Lúgano". Mes al fonto es veu la Torre l'Aguilo, La Vila i mes llunt la Plaja Sant Joan i Alacant.

Una baixada facileta i pronunciada que va a parar justament a on acaba la carretera per a accedir a la Creu del Raco de l'Oix. Son les 12:28 quan definitivament arribe a la Creu. Una paradeta, una miradeta a l'impresionant Benidorm i els seus megaedificis, un somriure de satisfaccio i em decidixc a realisar l'ultima baixada, esta vegada per l'asfalt fins a l'Avinguda del Mediterraneu i despres a la parada de taxis que n'hi ha en el canto de l'Avinguda de l'Almela del Mar en l'Avinguda Juan Fuster Zarazoga.

Son les 13:00 h. quan agarre un taxi per a que em duga a l'Albir a on tinc el coche. Durant el trayecte no pare de mirar la serra que està impresionant tambe des de la carretera i done per conclosa la meua primera ruta senderista.

Totes les Fotos de la Ruta

Quan arribe a casa ya estic pensant quan i a on sera la proxima ruta.

El 20 de febrer y el 13 de març de 2011 tornaria a fer esta ruta junt a uns amics. La particularitat de l'ultima vagada es que es podia vore perfectament Eivissa.