domingo, 24 de abril de 2011

CIRCULAR DEL MONTGO

FICHA DE LA RUTA
Data: 26 de març de 2011.
Distancia recorreguda: 17,13 Km.
Duracio de la ruta: 8h. 14m. (en tranquilitat)
Altitut Maxima: 752 m. (Segons l'Intitut Geografic Nacional Espanyol)
Ruta Circular: Si.
Dificultat: Dificil.
Descripcio curta: Ruta circular al Montgo passant per la Cova de l'Aigua, la Cova el Camell, El Cim, La Creu de Denia i no passant pel Raco del Bou.

Documentacio:
Detalls de la Ruta en Wikiloc


Despres de varis dies ploent, hui fa un bon dia, lo unic una llaugera boira que no va a deixar-me vore les vistes clares des del cim del Montgo. Despres d'un bon rato buscant el punt d'inici de la ruta i al final preguntant a la gent, finalment arribe al punt de partida. L'aparcament es escas, pero d'eixe el coche ben aparcat.

A les 9:40 comence la ruta junt al meu gos Simba, passe la cadena i estan els panells indicadors de les rutes. Dude si començar per la dreta o per l'esquerra, com vaig a soles tinc l'intencio de fer la ruta integral del Montgo, es a dir, passar per tots els racons d'interes. La ruta circular consistix en anar a la dreta (buscant el Raco del Bou) o anar a l'esquerra (passant per la Cova del Gamell). Te dos desviaments: un a la Cova de l'Aigua i l'atre a la Creu de Denia.

Son les 9:54, finalment agarre el desviament de l'esquerra (el que he vist per internet que va la majoria de la gent). En el panell indicador fica cap a la Cova del Gamell. Als pocs metros, a les 10:00, em trobe el desviament cap a la Cova de l'Aigua i puge. Este cami es de pujada i baixada per la mateixa senda. Arribe a les 10:13. Alli n'hi ha un grup de jovens que al arribar yo ells baixen. Es molt bonico.

A les 10:35 comence a baixar. A les 10:53 acabe de baixar de la Cova de l'Aigua i mamprenc el cami fins a la Cova del Gamell. Vas bordejant el Montgo pero apenes aumentes d'altura. A les 11:42 arribe a un pou que en el cami es conserva la una ruta romana (o algo paregut), la veritat es que es molt bonico. Al costat del pou i mirant cap al cim, baixa una torrentera que despres des de lo alt es veu que va seguit al cim. A les 11:54 arribe a la Cova del Gamell. Es pot baixar, pero al anar a soles no m'atrevixc a baixar, naturalment Simba a baixat a investigar. Descanse una miqueta perque lo que es veu per a pujar es collonut.

A les 12:06 comence la pujada. Els primers metros son impresionants, apenes es nota la senda i la vaig perdent. Lo unic que al principi n'hi ha un pal indicador en les ralles blanca i groga i despres es veu una senyal. A eixa senyal arribe a les 12:20 i diu que falten 2 h. i 10 m. per a arribar al cim. Si tot va be vol dir que arribare a les 14:30 (pero finalment arribe a les 13:55).

La pujada al cim es en zig zag, et dona l'impresio de ser un bola de pim ball. De moment vas mirant cap a Denia i al moment vas mirant cap a Xabia. Conforme vas agarrant altura, vas veent millor el Cap de Sant Antoni. Faltant uns 20 o 30 minuts n'hi ha un cartell que indica "Senda Perillosa cap al cim". ¡Com per a tornar-te ara!. Tens que muntar agarrant-te en les roques en els mans. Finalment a les 13:55 arribe al Punt Geodesic que indica el punt mes alt del Mongo. Estic a 755 metros i el Cap de Sant Antoni als peus. Una passada. Lo unic negatiu es que la boira no deixa vore en claretat pero cap al sur es pot distinguir el Puig Campana, Serra Bernia i el Penyo d'Ifach. El Cap de la Nao, Xabia, el Cap de Sant Antoni, Denia i tota la costa fins a Valencia.

Com a anecdota, n'hi ha una familia dinant i Simba ha anat fins alli a molestar (en realitat a vore si li donen algo de menjar). Tinc que agarrar-lo i nugar-lo a una pedra per a que no els torne a molestar. Al rato arriben un grup de chics i chiques que em demanen que els ho faja una foto i els ho dic que tambe em fagen una a Simba i a mi. Finalment una chiqueta de la familia que he comentat abans em demana permis per a donar-li un sandwich a Simba que no li dura ni 10 segons en menjar-se'l.

Una atra anecdota es que casi arribant al cim em trobe en uns chicons que baixen en un gos que, segons ells, estava abandonat. Era un tros de gos enorme i tenía la pell com la d'un guepardo pero en el pel marro fosc. Es veia que el gos era molt bo.

Despres de descansar, agarrar forces i menjar-me el bocata, decidixc traure unes fotos mes i començar a baixar. Proxima parada la Creu de Denia, que es veu des d'el cim. A les 14:29, comence el cami de tornada.
A les 15:12 veig el cartell indicant la pujada a la Creu. Veig a un grup de gent que està banxant. Per aixo tinc que esperar-me a que baixen tots per a acabar de muntar. A les 15:31 arribe dalt. La vista de Denia es millor que des del Cim. Alli n'hi han dos chiques extrangeres que les salude i no fan ni cas. Pijor per ad elles. Faig unes fotos i a les 15:41 comence a baixar fins al mateix punt que he muntat. Alli arribe a les 15:58 i continue el cami fins al coche.

Este cami es mes bonico. Per lo vist esta zona es va cremar i ha naixcut herba i plantes molt boniques. A les 16:40 arribe al desviament cap a Jesus Pobre. Naturalment yo agarre el cami de baixada a Denia. I nomes agarrar este cami inmediatament veus una IMPRESIONANT baixada i el cami es veu allaaaaa baix. ¡Maria Santissima!. Ala, puix a baixar toca. Tinc l'impresio que es com la pujada per l'atre costat, en zig zag, pero mes bonica degut a la gran vegetacio que n'hi ha.

A les 17:05 arribe a un desviament que du o be cap a la Cova de l'Aigua (a la dreta, sentit llogic pero equivocat) o be cap a al Raco del Bou (cap a l'esquerra i que s'allunta d'a on tinc el coche segons la llogica). En un principi agarre cap al Raco del Bou que es lo unic que em faltaria per a vore, pero em torne i vaig cap a la Cova de l'Aigua pensant que per alli arribaria mes pronte ya que vullc a vore si arribe abans de les 7 a La Vila. Conforme vaig tornant, veig que m'he equivocat i recordant-me d'una cita en la web de TopWalks a on fa eixa indicacio, deuria d'haver agarrat el desviament cap al Raco del Bou, haguera vist eixe lloc i segur que haguera arribat abans, pero ¡que anem a fer!, aço tambe es aventura i no sempre encertes.

A les 17:35 arribe a la pista a on al principi de la ruta es desviava cap a la Cova de l'Aigua, a les 17:39 arribe al desviament del principi de la ruta (per a fer la circular cap a la dreta o l'esquerra). A les 17:54 arribe al final de la ruta. Cansat pero content d'haver realisat una ruta mitica del senderisme valencià.
Totes les Fotos de la Ruta


Lo que no m'ha agradat es que el cami es un "trenca soles". Tot el rato es de pedres de punta. La pista que du a la Cova del Gamell es tota de pedres. La pujada i la baixada del cim la senda està plena de pedres que ixen de terra i s'afiquen al peu que dona gust. Es una prova dura per als turmells i per als genolls. Tambe dir que Simba va arribar a casa prou coixet.

Senderiste

No hay comentarios:

Publicar un comentario