miércoles, 25 de mayo de 2011

Cims dels Monts El Paller i Lazaro

FICHA DE LA RUTA
Data: 20 de maig de 2011.
Distancia recorreguda: 8,22 Km.
Duracio de la ruta: 2h. 32m.
Altitut Maxima: 485 m. (Segons medicio del visor 3D Terr@sit)

Ruta Circular: Si.
Dificultat: Moderada.
Descripcio curta: Partim de la Casa del Denoto per a muntar al cim del Mont El Paller i el cim del Mont Lazaro, passem per baix d'El Cantal i tornem al punt de partida pel Barranc de l'Aigüeta.

Documentacio:
  • Propi estudi en Google Earth, Visor 3D de Terr@sit i el mapa topografic de IDEE IGN
  • Sendes al Cim
Detalls de la Ruta en Wikiloc

Hui les sendes nos conduixen als cims dels monts El Paller i Lazaro. Ha segut pensat i fet. Com es tracta d'una ruta curta, m'he desviat cap a cim.

Torne a deixar el coche en la zona denominada Casa del Denoto. El cami es dividix en dos, cap a la dreta va a El Cantal i nosatros agarrarem el de l'esquerra que munta cap a El Paller. Quan arribem dalt, el cami es desvia a la dreta per a ficar-nos dins de la zona d'El Paller. Continuem per la pista que va muntant sense parar. Les vistes de La Vila son molt boniques des d'aci.

Arribant casi al final de la pista, un montonet de pedres nos indica la desviacio cap a la dreta per a continuar la senda per la vessant est del mont. Una senda fineta nos conduix en direccio a El Cantal. Quan estic justament a la dreta del punt mes alt, deixe la senda i munte al cim sense seguir cap senda travessant el mont. Des del cim d'El Paller n'hi ha una vista espectacular de la Mar, La Vila, Benidorm, Serra Gelada, Serra Cortina, Puig Campana, Aitana, El Cantal, Lazaro, El Cabeço d'Or i Alacant.

Una vegada he tirat mil fotos, baixe buscant la senda que havia deixat per a continuar la ruta. La trobe en facilitat i continue en direccio al Mont Lazaro. Pronte trobe el cami que munta per la vessant en direccio a El Cantal i en la primera curva comence a muntar el Lazaro. No n'hi ha una senda clara i va perdent-se en facilitat, pero no n'hi ha perdua. Finalment trobe el punt geodesic que marca l'altitut del Lazaro.

Si en El Paller les vistes eren espectaculars, aci ho son mes encara. El Cantal des d'aci està espectacular. Inclus des d'aci s'aprecia el mirador de dalt del Cantalet. La veritat es que la sensacio es espectacular. Torne a baixar per a on he pujat i torne per baix d'El Cantal i pel Barranc de l'Aigüeta.

Totes les Fotos de la Ruta

Es una zona que no deixa de sorprendre'm. ¿Com pot haver una zona tan bonica com esta en La Vila?. Resulta increible.